Caz
Egelie

1994 , NLD
HKU, Utrecht

Caz Egelie

Egelie ukazuje, že jeho srdce bije pro umění, navíc pro umění jako běžnou součást života. Svojí instalaci pojal jako mixer, do kterého hodil celé dějiny umění 20. století. Z namíchané směsi potom stáčí kapky, jimiž plní police svojí instalace, která by mohla být i skicou muzejního obchodu. Kdo by čekal kritické hodnocení ismů, bude zklamaný. Celek instalace vyznívá jako óda na erupci kreativity, kterou si spojujeme hlavně s meziválečnou avantgardou. Jeho hra s kanonickými autory se pohybuje mezi perfekcí 3D animace a bastlením DIY. Egeliemu nejde ale o nápodobu minulosti, lavinu jeho zobrazení v mnoha médiích rámuje téma apropriace a reprodukce. V koncentrované podobě to shrnuje filmově nasnímaná animace sterilního atelieru, kde se donekonečna v malém produkuje Brancusiho Nekonečný sloup. Kde je tu hranice mezi demokratickým uměním pro všechny a suvenýrem?