START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Johannes felder / don juan campos (DEU)
- Iulian Bisericaru (ROM)
- Noam darom (ISR)
- Fen de Villiers (BEL)
- Jon Derganc (SVN)
- KATARZYNA DITRICH – PATURALSKA (POL)
- Slavomír Ďurkaj (SVK)
- David Michel fayek (ITA)
- Petra Hermanová (CZE)
- ISTVÁN MARIÁS AKA HORROR PISTA (HUN)
- Ján Kekeli (SVK)
- Dimitra Kondylatou (GRC)
- Aleksi Linnamaa (FIN)
- Andrei Mateescu (ROU)
- JOOST MELLINK (NLD)
- Christoph Franz, Michael Meier (DEU, AUT)
- Jorge Moneo Quintana (ESP)
- Anja Münch (DEU)
- Artur Niestroj (DEU)
- Cecilia Nygren (SWE)
- Noële Ody (AUT)
- Benjamin Orlow (GBR)
- Frank Merkx, Robert Goywaerts (BEL)
- Teodora Rogoz (ROM)
- Matti Schulz (DEU)
- Camilla Skibrek (NOR)
- Pavel Sterec (CZE)
- Kateřina Sudolská (CZE)
- Ismael Teira (ESP)
- Britta Thie (DEU)
- christopher tym (GBR)
- Katinka van Gorkum (NLD)
- Ondrej Vozárik (SVK)
- Stefanie Walk (DEU)
- thomas yeomans (GBR)
- Paweł Zawadski (POL)
- Aline Zeltner (CHE)
Ismael Teira
Tři fotografie Ismaela Teiry jsou symbolickými zkratkami, jakýmisi zhuštěnými koncentráty obsahů, jež se skrývají za nimi. Každá z nich má statut samostatného díla, zároveň je spojuje hned několik znaků, takže tvoří tři části jednoho příběhu. Jedním z nich je Galicie, země na severozápadě Španělska, kde se narodil, dalším motiv cesty nebo polarita „příroda – civilizace“. Jedním z center Galicie je proslulé poutní místo Santiago de Compostela. Teira zde během několika let provedl velmi specifický průzkum fenoménu, jenž zůstává stranou pozornosti lokálních historiků: takřka vědeckým způsobem zmapoval a popsal zdejší zkratky, vyšlapané v trávě, a výsledky shrnul do autorské knihy. Ostatně zkratkami se zabývají i zcela seriózní urbanistické a psychologické výzkumy. Zde se pro ně ustálil poetický termín „cesty touhy“, který také Ismael Teira použil jako název svého projektu, neboť spontánně odrážejí přirozené chování masy lidí. Podobné téma najdeme v další autorově práci tentokrát vztažené k horám Galicie, kde nově vybudovaná cesta k větrným elektrárnám zasazeným do neporušené přírody překřížila tradiční stezku stád divokých koní. A konečně třetí část příběhu tvoří fotografie torza mostu, jenž zbyl jako jediná stopa po zaniklé farmě pohlcené přírodou. (Marcel Fišer)
Narozen v Boiro (La Coruña, Španělsko) v r. 1987. Vzdělání: dějiny umění, Univerzita Santiago de Compostela. MFA, Universitat Politècnica de València.
- Compostella: stezky touhy, 2011, fotografie, ukázka z autorské knihy
- Compostella: stezky touhy, 2011, fotografie, ukázka z autorské knihy
- Touha přejít krajinu, 2012, fotografie na hliníkové desce, 53 x 80 cm
- Hatajo que ataja (Stádo, které jde zkratkou), 2011, fotografie na papíře, 50 x 66 cm
- Ona vítězí, fotografie na papíru, 50 x 75 cm