START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Johannes felder / don juan campos (DEU)
- Iulian Bisericaru (ROM)
- Noam darom (ISR)
- Fen de Villiers (BEL)
- Jon Derganc (SVN)
- KATARZYNA DITRICH – PATURALSKA (POL)
- Slavomír Ďurkaj (SVK)
- David Michel fayek (ITA)
- Petra Hermanová (CZE)
- ISTVÁN MARIÁS AKA HORROR PISTA (HUN)
- Ján Kekeli (SVK)
- Dimitra Kondylatou (GRC)
- Aleksi Linnamaa (FIN)
- Andrei Mateescu (ROU)
- JOOST MELLINK (NLD)
- Christoph Franz, Michael Meier (DEU, AUT)
- Jorge Moneo Quintana (ESP)
- Anja Münch (DEU)
- Artur Niestroj (DEU)
- Cecilia Nygren (SWE)
- Noële Ody (AUT)
- Benjamin Orlow (GBR)
- Frank Merkx, Robert Goywaerts (BEL)
- Teodora Rogoz (ROM)
- Matti Schulz (DEU)
- Camilla Skibrek (NOR)
- Pavel Sterec (CZE)
- Kateřina Sudolská (CZE)
- Ismael Teira (ESP)
- Britta Thie (DEU)
- christopher tym (GBR)
- Katinka van Gorkum (NLD)
- Ondrej Vozárik (SVK)
- Stefanie Walk (DEU)
- thomas yeomans (GBR)
- Paweł Zawadski (POL)
- Aline Zeltner (CHE)
Ján Kekeli
Kekeliho Obrazy krajiny sú sériou veľkoplošných analógových fotografií, témou ktorých je slovenská krajina a súvislosti jej premien tak, ako ich vníma autor cez svoj objektív. Zo subjektívneho hľadiska zachytáva zaujímavé fragmenty krajinného prostredia, pričom kladie dôraz na výpovednú hodnotu detailu a kvalitu dokumentárneho záberu reality. Priam maliarske vyznenie jednotlivých výjavov napovedá, že autor zábery selektuje a dôsledne vyhľadáva také výseky krajiny, ktoré by svojím zvečnením evokovali realistickú krajinomaľbu 19. storočia. Kekeliho, ktorý pôvodne začínal s dokumentom a kontinuálne ostáva verný istým princípom dokumentárnej tvorby (rovnako, ako námety a inšpiráciu nachádza takmer výlučne v reálnom svete), v zaznamenávaných krajinných situáciách zaujímajú detail, súvislosti jednotlivých motívov, fragmenty architektúry, postavy v plenéri, zvieratá – ako súčasť scenérií v ich pôvodnom, autentickom význame. Monumentalita formátov nie je samoúčelná – zámerom je vyvolať u diváka pocit, že je súčasťou zachytávaného miesta a situácie. Fotografie na sebe nenesú stopy žiadnych vedľajších zásahov, ani digitálnej retuše. Vo výslednom dojme – vo svojej jednoduchosti a tichej monumentalite – pôsobia upokojujúco, úprimne a nekomplikovane. (Lucia Gavulová)
- Dolina Zeleného plesa, 2012, analógová fotografia, digitálny C-print, scan z diapozitívu, na dibonde, 190 x 300 cm
- 8.jpg