START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Hans Ahnert (DEU)
- Matea Bakula (BIH)
- Bianca Basan (ROU)
- Jan Kilian Böttcher (DEU)
- Benjamin Brix (DEU)
- Marijke De Roover (BEL)
- Charlotte Dualé (FRA)
- Jana Duchoňová (SVK)
- Tereza Fišerová (CZE)
- Marta Fišerová (CZE)
- Justyna Jaworska (POL)
- Zuzana Kmeťová (SVK)
- Eva Lucja Kozak (SVN)
- Karen Kramer (USA)
- Ruth Kretzmann (USA)
- Mina Lunzer (AUT)
- Florian Mertens (BEL)
- Michalina Mistrzak (POL)
- Nicoleta Moise (ROM)
- Jaakko Pallasvuo (FIN)
- JENNY PatiÑo Pérez (COL)
- Abigail Sidebotham (GBR)
- Vera Sjunnesson (SWE)
- Wojciech Tymicki (POL)
- Jurian Vermoolen (NLD)
- Victor Yudaev (RUS)
- Dia Zékány (HUN)
- Lena Amuat / Zoë Meyer (CHE)
Jurian Vermoolen
Nestává se často, aby se samotný akt dokončení studia stal předmětem závěrečné práce. Jurian Vermoolen si s ním však ve svém pseudodokumentu pohrál dokonale. S pobaveným úsměvem v něm sledujeme nerozhodného studenta, jenž tři dny před vernisáží pořád nemá co vystavit a vlastně ani neví, co by to mělo být. Prototyp lenivého studenta se ale postupně proměňuje v pracanta, kterého přitom pořádně něco dělat vidíme až při závěrečných titulcích, když u počítače edituje svůj film. Brzy je jasné, že hranice mezi fikcí a realitou je hodně nezřetelná, a samotné východisko filmu je nejspíš zaranžované. Autor pomáhá kolegům s instalací jejich prací a nakonec ostatní pomáhají jemu s dosud naprosto nejasným filmem. Vermoolen se tak s lehkostí dotýká aktuálních obecných témat, jakými jsou alternativní ekonomické modely (založené na směně služeb), solidarita (spolupráce v rámci vlastní sociální sítě) a tabuizovaný fenomén selhání (rychlou rukou stlučená dřevěná tribunka se dlouho zdá být jediným výsledkem sympatického tápání autora). (RV)
- Můžeš mi pomoct?, 2013
- Můžeš mi pomoct?, 2013
- Můžeš mi pomoct?, 2013
- Můžeš mi pomoct?, 2013
- Můžeš mi pomoct?, 2013
- Můžeš mi pomoct?, 2013