START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Hans Ahnert (DEU)
- Matea Bakula (BIH)
- Bianca Basan (ROU)
- Jan Kilian Böttcher (DEU)
- Benjamin Brix (DEU)
- Marijke De Roover (BEL)
- Charlotte Dualé (FRA)
- Jana Duchoňová (SVK)
- Tereza Fišerová (CZE)
- Marta Fišerová (CZE)
- Justyna Jaworska (POL)
- Zuzana Kmeťová (SVK)
- Eva Lucja Kozak (SVN)
- Karen Kramer (USA)
- Ruth Kretzmann (USA)
- Mina Lunzer (AUT)
- Florian Mertens (BEL)
- Michalina Mistrzak (POL)
- Nicoleta Moise (ROM)
- Jaakko Pallasvuo (FIN)
- JENNY PatiÑo Pérez (COL)
- Abigail Sidebotham (GBR)
- Vera Sjunnesson (SWE)
- Wojciech Tymicki (POL)
- Jurian Vermoolen (NLD)
- Victor Yudaev (RUS)
- Dia Zékány (HUN)
- Lena Amuat / Zoë Meyer (CHE)
Victor Yudaev
Instalace Victora Yudaeva se vzpírají pokusům o popis i interpretaci. Přesto je v nich něco, co nepřestává přitahovat a provokovat. Snad je to právě ona neuchopitelnost, která ve spojení s množstvím detailů působí na smysly a vyvolává snahu o porozumění. Instalace Enormous Room je přesně tím, čím podle názvu je – obrovským pokojem. Ten je ale plný věcí a objektů, z naprosté většiny vytvořených samotným umělcem. Dojem balancuje mezi interiérovým designem obchodu, pokojem a umělcovým ateliérem. Modul kubusu umožňuje funkční využití jako křeslo, knihovnička nebo sokl, prostor je ovšem zároveň skladem, ve kterém jsou dřevěné kostky navršené. Mezi tím je k vidění přehršle sochařských nápadů, často využívajících ty nejlacinější materiály ze samoobsluhy – luxusní havana „vykouřené“ krabicí mléka, minutová nudlová polévka rozložená na součástky, takže vypadá jako návod z firmy IKEA. Jeden opravdový pak leží na stole kousek od portrétu Woodyho Allena. Člověk je neustále ve střehu, nic není samozřejmé a všude je něco nového. Pokoj jako krajina, jako (auto)portrét. (rv)
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013
- Obrovský pokoj, 2013