START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Marta Antoniak (POL)
- Nicky Assmann (NLD)
- Anna Błachno (PL)
- Daniel Djamo (ROU)
- Kevin Gaffney (GBR)
- Alicja Gaskon (PL)
- Armin Lorenz Gerold (AT)
- Marcel Groβe (DEU)
- Daniela Hoferer (DEU)
- Tommy Høvik (NOR)
- Lefteris Kiourtsoglou (GRC)
- Izabela Koniarz (POL)
- Patrik Kriššák (CZE)
- Radim Langer (CZE)
- Tala Lumbar (SVN)
- Carlos Azeredo Mesquita (PRT)
- Daniella Isamit Morales (ITA)
- Oldřich Morys (CZE)
- Wanda Nay (CHE)
- Paul Paillet (FRA)
- Claire Perret (FRA)
- Aleksandar Pertemov (DE)
- Márk Radics (HUN)
- Richard Roháč (SVK)
- Javier Navarro Romero (ESP)
- Igor Ruf (HRV)
- Sarah Rutschman (CHE)
- Lucia Sceranková (CZE)
- Pia Sirén (FIN)
- Malthe Stigaard (NLD)
- Chooc Ly Tan (GBR)
- Milou van der Maaden (NLD)
- Michal Šimonfy (SVK)
- Tomáš Šoltys (SVK)
Lucia Sceranková
Přehnaná atmosféričnost jednotlivých záběrů – částí celkové skladby, neméně atmosférické, může vadit emocionálním zabarvením, ale stejně tak dráždit přímostí, která se ony subjektivní věci nesnaží obejít, ale raději je zahrnout. Takto se do fotografií Lucie Scerankové dostávají symbolické obrazy, jež mohou být vnímány jako nebezpečné, snadno dostupné populáry nebo nálady, které používáním poztrácely svůj obsah. Scerankovou zajímají zrovna tyto obrazy, pro jejich jasný obrys a zdánlivě jasný, avšak vyvanulý obsah, jenž nabízí – při schopnosti přímého vjemu – v nich najít jiné a poměrně jednoduché (což ovšem není tak jednoduché) možnosti a výrazy. Tuto „novou“ svobodu obrazu je dobré vyzvednout nad všechny ostatní strategie zacházení s fotografickým a pohyblivým obrazem od apropriací ke scénografii, aranžmá, iluzi a koláži, které Sceranková využívá. Můžeme intelektualizovat její autoportrét s ohonem vlasů, vycházejícím z úst skrze Václava Stratila nebo Matthewa Barneyho, ale stejně nás nakonec dovede k prosté hře prostoupení se předního pohledu se zadním. Tento úkrok od všudypřítomné uvědomělosti a závislosti na vzorech je cenný, není složitě kalkulovaný, přestože zachází s posouváním kontextu a spoluřeší tolik aktuální problematiku vzájemného vztahu reality, jejího obrazu a obrazu obrazu. (ej
- Zázrak je na inom mieste (instalace v Karlin Hall, léto 2011)
- Komoda, 2011, černobílá fotografie na papíře, 120 x 80 cm
- Hora, 2011, c- print, 120 x 80 cm
- More, 2011, c-print, 105 x 73 cm
- Poklad, 2011, tisk pigmentovými atramentami, 120 x 80 cm
- Slečna, 2011, tisk pigmentovými atramentami, 100 x 70 cm
- Vodopád, 2011, tisk pigmentovými atramentami na fólii, 52 x 34 cm
- Zázrak je na inom mieste, 2011, tisk pigmentovými atramentami, 70 x 52 cm
- Zord (Budem tvojim ochrancom), 2011, tisk pigmentovými atramentami, 47 x 33 cm/ (převzato z www.chacha.com/topic/origami-that-will-blow-your-mind)