START POINT PRIZE – Prize for emerging artists
- Marta Antoniak (POL)
- Nicky Assmann (NLD)
- Anna Błachno (PL)
- Daniel Djamo (ROU)
- Kevin Gaffney (GBR)
- Alicja Gaskon (PL)
- Armin Lorenz Gerold (AT)
- Marcel Groβe (DEU)
- Daniela Hoferer (DEU)
- Tommy Høvik (NOR)
- Lefteris Kiourtsoglou (GRC)
- Izabela Koniarz (POL)
- Patrik Kriššák (CZE)
- Radim Langer (CZE)
- Tala Lumbar (SVN)
- Carlos Azeredo Mesquita (PRT)
- Daniella Isamit Morales (ITA)
- Oldřich Morys (CZE)
- Wanda Nay (CHE)
- Paul Paillet (FRA)
- Claire Perret (FRA)
- Aleksandar Pertemov (DE)
- Márk Radics (HUN)
- Richard Roháč (SVK)
- Javier Navarro Romero (ESP)
- Igor Ruf (HRV)
- Sarah Rutschman (CHE)
- Lucia Sceranková (CZE)
- Pia Sirén (FIN)
- Malthe Stigaard (NLD)
- Chooc Ly Tan (GBR)
- Milou van der Maaden (NLD)
- Michal Šimonfy (SVK)
- Tomáš Šoltys (SVK)
Marcel Groβe
Stroje a aparáty byly vždy důležitým tématem moderního umění. Mnohem více než civilizační optimismus se v nich objevují ironické a kritické prvky. Tato linie začíná už v dada s Duchampovými a Picabiovými aparáty a přes sebedestruující stroje Jeana Tinguelyho vede až ke Kloakám Wima Delwoye, složitým, vědecky konstruovaným aparátům, které v muzejních prostorech produkují z vložených potravin reálné exkrementy. Právě do této tradice se vřazuje práce Marcela Großeho: již několik let vytváří na způsob amatérských kutilů vlastní verze technických a vědeckých zařízení, jež mají svou vlastní estetiku, spojující kritickou ironii a téměř naivní okouzlení. Tato práce je parafrází proslulého obřího urychlovače elementárních částic ve výzkumném centru CERN v Ženevě. (mf)
- Hřiště, 2011, ocel, dřevo, plexisklo, umělá hmota, textilní lepenka, stříbrná fólie, svářecí stroj, plátno, laser, elektrické součástky, videokamera, fotoaparát, zamlžovač, papír, skicák, koláže, hodiny, baterie, hasicí přístroj